POMAZÁNKA Z UZENÉHO TOFU, MRKVE A CIBULE

200 g uzeného tofu
100 g mrkve
50 g cibule
100 ml majolky nebo domácí majonézy bez vajec 

Celková energetická hodnota cca 1.050 kcal.

Uzené tofu a mrkev nastrouháte najemno  – máte-li sekáček na zeleninu, určitě ho použijte.
Cibuli pokrájíte na opravdu velmi jemno.

Do mísy dáte majolku, tofu, mrkev, cibuli, vše důkladně promícháte a máte hotovo.

PRAKTICKÉ

Nedávejte strouhané mrkve moc, opravdu ne víc jak polovinu hmotnosti tofu. S tímto množstvím mrkve pomazánku krásně dochutíte – nasládlá mrkev podpoří chuť uzeného tofu, ale nepřebije ji.

Základní chuť pomazánky je díky mrkvi lehoučce nasládlá. Po namazání na chléb či pečivo si ji doladíte dle chuti třeba solí nebo chilli vločkami. Můžete přidat i natvrdo vařené vejce.

Nevytvářejte u této pomazánky „odlehčenou“ variantu (tj. nahradit majonézu např. jogurtem), pomazánka by tím ztratila svou správnou chuť.

Pomazánku můžete použít také jako podkladovou vrstvu na chlebíčky.